blikveld fysiotherapie fysio 1

Fysiotherapie

Heeft u pijn in uw nek of rug? Een opspelende enkel of een ‘zeurende’ knie? Allemaal klachten waarmee u terecht kan bij een fysiotherapeut. Misschien gaat het (trap)lopen niet meer zoals u gewend bent? Fysiotherapie is een tak van zorgverlening die onderzoekt waarom iemand bepaalde klachten aan het bewegingsapparaat hebt met als doel deze klachten te verhelpen, te verminderen of om er op de juiste manier mee om te gaan.

Geïntegreerde technieken /
Frank de Bakker

In het lichaam is alles met elkaar door bindweefsel verbonden. Het bindweefsel rond de organen en de schedel, de zogenaamde fasciale structuren, verbinden de organen, de bloedvaten en de zenuwen met de wervelkolom, het bekken, de ribben, het borstbeen en de andere organen. Het bindweefsel zorgt daarmee tevens voor de beweeglijkheid van de lichamelijke structuren. Spier- en gewrichtspijnen kunnen veroorzaakt worden door verklevingen elders, met een constante druk of spanning op andere weefselstructuren.

blikveld fysiotherapie geïntegreerde technieken
blikveld fysiotherapie kinesiologie

Kinesiologie

Kinesiologie richt zich op de energie in het lichaam, het lichaam zelf en op het gebied van voeding en emoties. In de kinesiologie gaat de therapeut ervan uit dat het lichaam duidelijk maakt wat er dwars zit door onbewust spieren aan te spannen. Vervolgens is het van belang om naar deze spierspanning op zoek te gaan en deze op te heffen. Door middel van spiertesten kan de therapeut de oorzaak van stress of spanning in het lichaam opsporen en behandelen.